ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  Ν. ΓΡΕΒΕΝΩΝ

ΚΕ.ΣΥ.Π. ΓΡΕΒΕΝΩΝ

Ταχ. Διεύθυνση: TΕΡΜΑ Κ. ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΗ

Τηλέφ.  24623 ? 53117 (κιν. 6979253562)

Φαξ    

e-mail: mail@kesyp.gre.sch.gr

 

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

 

Α) Θέματα που αφορούν στο εργασιακό περιβάλλον, στις εργασιακές σχέσεις και στους τομείς των επαγγελμάτων.

  • Υγιεινή  και   ασφάλεια στους χώρους εργασίας.
  • Νέες μορφές εργασίας ( Τηλεργασία, Μερική Απασχόληση )
  • Γυναίκα και εργασία.
  • Επικοινωνιακές σχέσεις εργαζομένων μεταξύ τους και εργαζομένων ? εργοδοτών.
  • Επίδραση του υπερβολικού θορύβου κατά την εκτέλεση της εργασίας.
  • Διοικητική, δομή και οργάνωση Επιχείρησης - Μελέτη περίπτωσης.
  • Τεχνικό ? Εμποροβιομηχανικό ? Οικονομικό Επιμελητήριο και ο ρόλος τους στο χώρο της εργασίας.
  • Προώθηση της ισότητας των δύο φύλων στην αγορά εργασίας.
  • Πετυχημένοι  επαγγελματίες της χώρας μας και άλλων χωρών στον αιώνα που  έφυγε.
  • Κινηματογραφικές απεικονίσεις εργαζόμενων γυναικών.
  • Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΕΠΑΛ.
  • Επαγγελματικές μονογραφίες.
  • Επαγγέλματα Πληροφορικής.
  • Τα επαγγέλματα στο χώρο της υγείας.
  • Τα επαγγέλματα του κινηματογράφου.
  • Οργάνωση εκδήλωσης στο σχολείο με θέμα: «Ημέρα Σταδιοδρομίας».
  • Φυλετικά στερεότυπα στον χώρο της εργασίας. «Θεατρικό Δρώμενο».
  • Επαγγελματικές Δραστηριότητες μέσα από τους Πίνακες Ζωγραφικής διαχρονικά.
  • Τραγούδια και παροιμίες που έχουν σχέση με την δουλειά-εργασία.
  • Άτομα με Ειδικές Ανάγκες και η ένταξη τους στην αγορά εργασίας.
  • Παράγοντες που επηρεάζουν τους νέους στην επιλογή επαγγέλματος.
  • Η Θάλασσα και τα επαγγέλματα της.
  • Μελέτη Επαγγελμάτων που έχουν σχέση με τη Μουσική.
  • Ένστολα Επαγγέλματα.
  • Μελετώ Μονογραφίες και παίρνω συνεντεύξεις από επαγγελματίες για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό μου.
  • Επαγγελματικές πορείες ανθρώπων της πόλης μου.
  • Καλλιτεχνικά επαγγέλματα  - Μονογραφίες.
  • Άγιοι και επαγγέλματα.

Β) Θέματα που αφορούν στον  επαγγελματικό προσανατολισμό.

  • Οργάνωση δανειστικής βιβλιοθήκης, αρχείου πληροφόρησης και πίνακα ανακοινώσεων ΣΕΠ
  • Σπουδές μετά το Γυμνάσιο στα Γρεβενά
  • Σπουδές μετά το Λύκειο στα Γρεβενά.
  • ?Έκδοση σχολικής εφημερίδας ή περιοδικού.
  • Επίδραση της οικογένειας στις Εκπαιδευτικές ? Επαγγελματικές αποφάσεις των παιδιών τους.
  • Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση και την επαγγελματικές επιλογές.
  • Γενικό Λύκειο και Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. «Δημιουργία cd».
  • Επαγγελματικό Λύκειο και Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. «Δημιουργία cd».
  • Γνωρίζω ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Η περίπτωση του ΤΕΙ Γρεβενών

.

  • Ηλεκτρονικό PORTFOLIO Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας: «Ένα σύγχρονο εργαλείο για την πρόσβαση και κινητικότητα  στην αγορά εργασίας.»
  • Διακεκριμένοι επαγγελματίες και επιστήμονες που αποφοίτησαν από το σχολείο μας και μιλούν για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
  • Γνωριμία με χώρους εργασίας και επαγγέλματα σχετικά με νέες τεχνολογίες.
  • Τεχνικές αναζήτησης εργασίας.
  • Γνωριμία των μαθητών με τον κόσμο των σύγχρονων επιχειρήσεων
  • Εκπαιδευτική και επαγγελματική πληροφόρηση με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
  • Εκπόνηση φυλλαδίου για σπουδές μετά το Γυμνάσιο.
  • Επίδραση Νέων Τεχνολογιών και Πληροφορικής στην εμφάνιση καινούριων επαγγελματικών δραστηριοτήτων στη θέση παραδοσιακών.
  • Η Επαγγελματική Συνέντευξη εργαλείο στην Επιλογή Σπουδών και Επαγγέλματος.
  • Τηλεδιασκέψεις μαθητών με ΑΕΙ & ΤΕΙ.
  • Οργανόγραμμα ενός σύγχρονου οργανισμού ΜΜΕ της πόλης  μας και περιγραφή θέσεων εργασίας.
  • Εργατικά ατυχήματα και πρόληψη.
  • Υγιεινή και Ασφάλεια στους χώρους εργασίας.
  • Συλλογή φωτογραφιών επαγγελμάτων στους χώρους εργασίας. Έκθεση - έκδοση ημερολογίου.
  • Ραδιοφωνικό εργαστήριο, παραγωγή και παρουσίαση ραδιοφωνικών εκπομπών που έχουν σχέση με τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
  • Μελέτη -αξιοποίηση αγγελιών προσφοράς εργασίας στον Ημερήσιο Τύπο.

 

Γ )Θέματα που αφορούν στην οικονομική δραστηριότητα της τοπικής κοινωνίας.

  • Η γεωργία ως επαγγελματική διέξοδος.
  • Τα αγροτικά επαγγέλματα της περιοχής μας, χθες ? σήμερα ? αύριο.
  • Κοινωνικοοικονομική ζωή των κατοίκων της περιοχής μας.
  • Αγροτουρισμός στο Νομό Γρεβενών
  • Επιχειρηματικότητα στα Γρεβενά ? Τοπικοί Συνεταιρισμοί.
  • Βιολογικές καλλιέργειες στην περιοχή μας.
  • Η οικονομική διάσταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σήμερα.
  • Πράσινη Επιχειρηματικότητα. Περιπτώσεις μελέτης στα Γρεβενά.
  • Βιολογικοί Καθαρισμοί Επιχειρήσεων.
  • Αξιοποίηση πόσιμων υδάτων.
  • Μαθαίνω για τον τόπο μου γιατί θέλω να παραμείνω και να εργαστώ σε αυτόν.
  • Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μιας Τοπικής Επιχείρησης.
  • Καινοτόμες Δραστηριότητες στον Ν. Γρεβενών.
  • Καταγραφή και εξέλιξη  της επαγγελματικής δραστηριότητας της τοπικής κοινωνίας.

 

Δ)Θέματα  που αφορούν στην  προσωπική ανάπτυξη και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής.

  • Πρόγραμμα επίλυσης συγκρούσεων στις σχέσεις μαθητών μεταξύ τους ή μαθητών ? καθηγητών ή μαθητών ? γονέων.
  • Ο ρόλος των ΜΜΕ στη διαμόρφωση  προτύπων συμπεριφοράς.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων σχετικών με τη χρήση νέας Τεχνολογίας.
  • Ανάπτυξη της δεξιότητας Λήψης Απόφασης στο πλαίσιο του ΣΕΠ.
  • Διακοπές και ταξίδια. Σύνταξη-κατασκευή Τουριστικού Οδηγού της περιοχής μας.
  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών.
  • Η επίδραση του φύλου και των επαγγελμάτων των γονέων στις επαγγελματικές επιλογές των μαθητών.
  • Διαπολιτισμική επικοινωνία.
  • Η αυτογνωσία μέσα από Μύθους.
  • Ο ελεύθερος χρόνος στη μαθητική ζωή.
  • Αυτογνωσία και Θέατρο.
  • Δεξιότητες Σταδιοδρομίας και Τεχνικών Αναζήτησης Εργασίας.
  • Βιώσιμη ανάπτυξη και καταπολέμηση της φτώχειας.
  • Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων μέσω των Νέων Τεχνολογιών-«Δημιουργία Ιστοσελίδας».
  • Στατιστική  ανάλυση των επιτυχιών των μαθητών Γ?  Λυκείου  για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Συμφιλίωση οικογενειακής και εργασιακής ζωής.
  • Ανακαλύπτω τον εαυτό μου.
  • Μαθαίνω τα επαγγέλματα μέσα από ρόλους.
  • Δημιουργία κινηματογραφικής ταινίας μικρού μήκους (επαγγελματικές  μονογραφίες- τεχνικές αναζήτησης εργασίας).
  • Δημιουργία διαφημιστικών spot επαγγελμάτων.
  • Σχέσεις ομάδας-προσωπική ανάπτυξη -δεξιότητες επικοινωνίας.
  • Η επίδραση του κοινωνικού περιβάλλοντος στην επιλογή επαγγέλματος.
  • Αναπτύσσω τον εαυτό μου και ανακαλύπτω τον κόσμο.
  • Το επάγγελμα που μου ταιριάζει.
  • Η σημασία της επιλογής στη ζωή μας.
  • Η οργάνωση και διαχείριση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών και η συμβολή τους στην καλλιέργεια αξιών και δεξιοτήτων/ Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.
  • Το φύλο ως παράγοντας επιλογής σπουδών και επαγγέλματος.
  • Η επίδραση της επαγγελματικής κατάστασης των γονέων στις εκπαιδευτικές & επαγγελματικές επιλογές των μαθητών.
  • Γελοιογραφίες σχετικά με  θέματα ΣΕΠ.
  • ΜΜΕ  και η επίδρασή τους στην Επιλογή Επαγγέλματος.
  • Ανάπτυξη επαγγελματικών αξιών.
  • Ενδιαφέροντα και επαγγελματικός προσανατολισμός.
  • Δημιουργία προσωπικού φακέλου (Portofolio) του μαθητή.
  • Το θέατρο-Τέχνη και ζωή-Δημιουργία επαγγελματικών μονογραφιών-Θεατρική παράσταση.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων πληροφόρησης με έμφαση στην «αυτοπληροφόρηση» των μαθητών.

 

ΣΤ) Θέματα  που αφορούν στην Ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης-απασχόλησης.

  • Τάσεις και προοπτικές στον αυριανό κόσμο της εργασίας.
  • Ελληνική Πολιτισμική Ταυτότητα και Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Κοινωνική Ευρώπη και ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων.
  •  Η ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη στον 21ο  αιώνα.
  • Ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση και την απασχόληση.
  • Δικαιώματα εργαζομένων στην ΕΕ.
  • Ευρωδιαβατήριο  (Europass ) ? Ευρωπαϊκό Βιογραφικό Σημείωμα.

 

Ζ) Θέματα  που αφορούν στην  επιχειρηματικότητα των νέων.

  • Το Ελληνικό Επιχειρηματικό Δαιμόνιο. Το παρελθόν το παρόν και το μέλλον του.
  • Οι αξίες της Πράσινης Επιχειρηματικότητας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
  • Μια επιχείρηση γεννιέται: Επιχειρηματικό Σχέδιο
  • Η λειτουργία του Εμπορίου στο πλαίσιο της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
  • Επιχειρηματική Δραστηριότητα μέσα από τη δημιουργία εικονικής επιχείρησης
  • Επιχειρηματικότητα των νέων (με έμφαση στον τουρισμό).

 

 
 

 

Ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΕΠ

ΚΕ.ΣΥ.Π ΓΡΕΒΕΝΩΝ

 

Αμανατιάδης Παύλος ΠΕ09